dimarts, 24 d’abril del 2018

L'ombra de la primavera



CERCLE LITERARI

Arribat a l'abril hem deixat enrere un altre hivern i podríem dir que hem entrat una vegada més a l'ombra del temps.

Enguany en aquesta ombra passada podem catalogar les pàgines viscudes en aquest inici d'any 2018 amb els colors de l'arc de Sant Martí. Vermell: l'ombra per tal d'aconseguir un benestar i llibertats amb criteris diferents. Groc: el paisatge dels nostres camps reivindicant la llibertat dels pobles i les persones. Verd: uns dies oxigenats on les diferents espècies d'arbres en permeten respirar un aire més pur. Blau: colors dels llaços reivindicatius amb què ens solidaritzàvem a favor de la justa equiparació entre homes i dones. I Blanc: el fenomen de l'hivern que enfarinava carrers i teulades deixant el record de l'ombra nadalenca.

Avui, dins l'ombra dels meus dies, em retrobo amb uns versos, els meus:

A l'ombra

A l’ombra cremava el ble
restrictiva la cera es fonia
dins la foscor d'un dia noble
claror d'esforç, de família.

A l'ombra del meu carrer: Can Soler
avui Gudayol a la façana
on de curta edat vaig saber
el verb "clau" del meu pare.

A l'ombra d'un nom maternal: Teula
camí surienc casa pairal: Teuleria
fang aixopluc, nom de ma mare Emília
l'era, arbre sauquer, infusió sanguínia.

A l'ombra teva la meva solitud ben viva
abraçada d'orígens catalans i andalusos
fruït de plaer entre llençols, nova vida,
il·lusió musical Casal, dolor d'uns camins, talusos.

A l'ombra segueix cremant el ble,
segueix la vida
claror d'esforç, família...

Josep Gudayol i Puig



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.