dijous, 14 de juliol del 2016

Pubillatge 2016-2017



Blanca Soler, Mercè Rovira i Ferran Duocastella: Pubilla, Dama i Hereu 2016-2017

El passat 24 d’abril es va celebrar a Balsareny la proclamació de la nova Pubilla, la nova Dama i el nou Hereu de Balsareny per al període 2016- 2017. Els escollits van ser la Blanca Soler, la Mercè Rovira i el Ferran Duocastella.
La Blanca, nascuda el 6 d’abril del 1999, viu a Balsareny. Està estudiant el Batxillerat Humanístic a Sant Fruitós. El que més li agrada de Balsareny és la Festa dels Traginers i el símbol més important del poble per a ella és el castell. Li encanta viatjar i li agrada molt aprendre noves llengües. La Blanca parla català, castellà, anglès i francès.
La Mercè, nascuda el 4 de juny del 1998, viu al barri de Cal Nosa (Balsareny). Ha acabat el Batxillerat Social-humanístic a Puig-reig i el curs que ve començarà el Grau en Llengües i literatures modernes a la Universitat de Barcelona. Pel que fa a entitats del poble, s’acaba d’incorporar a la comissió de la Festa dels Traginers. Li agraden molt les arts (dibuixar i pintar) i el cinema de terror.
El Ferran, nascut el dia 14 de juny del 1999, també viu a Balsareny. Està estudiant el mòdul d’electromecànica a Navàs. El que més li agrada del seu poble és la Festa dels Traginers i els Bastoners. Col·labora en diverses entitats del poble: a la Colla Petafluix, la Pesca, els Escoltes, els Gegants, el Consell de Joventut, els Pastorets i el Club Natació. Durant el seu temps lliure li agrada córrer amb bicicleta, pescar i sortir amb els amics.

—Com és que vau decidir presentar-vos?
M: Jo vaig decidir-ho perquè la meva germana era la pubilla anterior de Balsareny, l’Anna, i em va dir que em presentés. Havia vist en què consistia el pubillatge i m’agradava.
B: Jo sabia qui eren la pubilla i l’hereu, però desconeixia el tema. El Gerard, l’anterior hereu, va parlar amb mi i va intentar convèncer-me per presentar-me. Després de saber en què consistia, vaig decidir presentar-me.
F: També, el Gerard ja feia temps que em demanava que em presentés.

—Us agrada la idea que siguin dos anys de pubillatge en lloc d’un?
B: Sí, perquè tots els hereus i pubilles ens han dit que un any es fa molt curt. Amb dos anys, durant el primer vas coneixent gent i el segon el gaudeixes molt més.
M: Jo penso que durant el primer any es pot anar a tots els pobles que puguis i el segon vas a aquells que més t’han agradat. Amb dos anys ho gaudeixes més.
F: Amb dos anys veus tres generacions d’hereus i pubilles, i pots conèixer més gent i passar-t’ho millor. Tots diuen que un any es fa massa curt.

—Us va agradar el vostre acte de proclamació?
B: Sí, la veritat és que va ser molt emotiu. N’hem vist d’altres i el que m’ha agradat més és el d’aquí a Balsareny.
M: Com que es fa cada dos anys, hi havia molta emotivitat, llàgrimes... També hi havia generacions d’hereus i pubilles de fa tres anys i això als altres pobles no s’hi troben.
F: A mi el comiat i proclamació que m’ha semblat més emotiu és el d’aquí a Balsareny. Amb dos anys estableixes més vincles i l’acte és més emotiu.

—Quines sortides heu fet?
B, M i F: Hem anat a Òdena, Figueres, Vilablareix, Ripoll, Arenys de Mar...

—Heu conegut molta gent?
B: Jo coneixia un fadrí de Navarcles, però tots els altres els he anat coneixent aquests dies.
M: Jo per part de la meva germana conec força gent del pubillatge i ara també n’he conegut més.
F: Jo en coneixia un, que va a classe amb mi, i a cada sortida anem coneixent gent.

—Com definiríeu les primeres sensacions del pubillatge?
M: És molt xulo, són sensacions de conèixer nova gent. T’obren les portes des del primer moment, et fan sentir integrat. És molt maco.
B: Estic d’acord amb la Mercè. És ben bé igual com el Gerard em va explicar. Estàs amb aquesta gent unes hores, però sents moltes emocions diferents i m’està agradant molt de moment.
F: Jo penso el mateix que la Blanca i la Mercè. Tot el que em va explicar el Gerard s’està fent realitat.

—Així, doncs, ja us ho imaginàveu així. No us heu endut cap sorpresa.
M: Bé, hi ha moments que depens molt d’algunes persones perquè t’introdueixin en el món. Però una vegada els coneixes, t’ho passes genial.
B: Li diuen “la família del cap de setmana”.

—Teniu algun propòsit per aquests dos anys?
F: Sí, jo vull conèixer molta gent.
B: S’havia dit de transmetre el pubillatge als més petits del poble i buscar una pubilleta i un hereuet.
M: De cara al curs vinent, podem anar a l’escola i intentar fer cada any una ronda de pubilletes i hereuets, perquè quan siguin grans es vulguin ficar al pubillatge.

Doncs moltes gràcies a tots tres per aquesta entrevista, que ens ha permès conèixer-vos una mica més. Esperem que durant aquests dos anys conegueu molta gent, molts pobles i us ho passeu molt bé!

Laia Riu
Foto: Arxiu


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.