dijous, 8 de novembre del 2012

Francesc Gales, tasca social al Casal

ENTREVISTA

 
Francesc Gales, tasca social al Casal

En Francesc Gales Cantabella, balsarenyenc d’adopció, va néixer l’11 de setembre de 1934 a Barcelona, on va obtenir el graduat escolar. Gales està casat amb Rosa Garcia.

El Paco no és un apassionat de la lectura. Tot i això, ens comenta que està llegint El Secret de Rhonda Byrne. Durant aquests anys ha practicat diferents tipus d’esports, com natació, bàsquet, tennis taula, etc. Pel que fa a viatges, més aviat es decanta per les excursions d’un dia. Gales, que té un caràcter molt sociable i integrador, forma part actualment de la junta del Club d’Avis, el Casal de la Gent Gran balsarenyenc. “Com a membre d’aquesta junta, em vaig responsabilitzar d’organitzar les excursions que programa l’entitat”. Coneix bé diferents comarques, com el Maresme i la Costa Brava, entre altres, i també ha estat a França. Respecte a les seves hores de lleure ens diu: “Durant anys de jove vaig fer teatre, m’agradava molt, però ara us he de dir que sóc un ferm entusiasta de la televisió”.

—Com va ser, la vostra arribada a Balsareny?

—Recordo que vam venir a Balsareny un any, per l’abril o el maig, acompanyant una persona que estava interessada a comprar una casa. Ens en van ensenyar una; i després de tenir el contacte pertinent, a aquella persona no li va interessar. Aleshores, la Rosa i jo vam decidir que compraríem nosaltres l’immoble. Després de les obres de rehabilitació, uns dos anys, vam arribar a ser dos balsarenyencs més.

—Coneixíeu anteriorment el poble?

—Doncs la veritat és que no, no hi havíem vingut mai.

—Quina va ser la primera impressió que vau tenir en arribar-hi?

—Tant la Rosa com jo vam tenir de seguida la sensació que Balsareny era un poble on podríem respirar i trobar molta pau i tranquil·litat.

—Feu-nos una valoració de la vostra tasca al club d’avis. Com viviu el clima social dins de l’entitat?

—M’agrada sentir-me útil. Als pobles, més que a les grans ciutats, s’hi viu una gran sociabilitat; jo us puc dir que m’hi sento molt a gust.

Josep Gudayol i Puig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.