dilluns, 15 d’octubre del 2012

Memòria i sentiments

OPINIÓ

Memòria i sentiments

Tinc 87 anys, em dic Angelina i sóc filla de cal Portella, germana del Peret.

Aquestes línies són d’agraïment per al Jordi Planes, pels seus escrits, que fan feliç a molta gent, en poder recordar fets de la infantesa, adolescència i joventut; això reconforta. Els últims articles m’han tocat de ple els sentiments.

L’article sobre El cinema m’ha fet recordar quan tenia 5 o 6 anys, que els diumenges, amb la mare i el germà, anàvem al cine del Centre. El pare, Ramon Pujol, va ser el primer encarregat responsable de la màquina de fer les projeccions. Tenia el carnet de cinematògraf (que, per cert, l’he trobat a casa i l’adjunto).


 
 
L’article sobre Els Casas, una nissaga de músics: jo vaig ser deixeble d’en Carlets, el qual, després, fou el meu sogre. Aquells temps de solfeig i preparatori de piano em van ser molt útil i un bon coixí per iniciar els meus fills em la música.

L’escrit sobre Anar al col·legi també m’ha fet molta il·lusió. Amb aquest grup jo també hi estava matriculada; va ser la primera tanda d’alumnes del poble que el senyor Ortega va preparar per fer batxillerat. No el vaig poder seguir a causa d’una llarga malaltia que m’ho va impedir. Per cert, hi ha un petit error al peu de foto: La que s’hi esmenta com a Lola Obradors no és tal, sinó que és la Maria Rosset, minyona en aquella època del senyor Viñas, que en acabar els seus estudis de mestra va ser molts anys inspectora de la zona.

Bé, no em vull allargar i fer-me pesada. Però ho he escrit amb tot l’afecte pel nostre poble i amics, i pel Jordi Planes i la seva família. Fins a una altra i felicitats!

Angelina Pujol

N.R. Agraïm molt a l’Angelina les seves paraules. Fem constar que els peus de foto no són responsabilitat de l’autor dels articles, sinó de la redacció del Sarment. És curiós observar que el carnet de cinematògraf del Ramon Pujol Portella és signat pel general Joaquim Milans del Bosch, capità general de Catalunya i governador civil de Barcelona, avi del general que va participar en l’intent de cop d’estat del 23-F de 1981 a València.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.