dissabte, 14 d’abril del 2012

Carta de l'Alfons Robles

OPINIÓ 

Amics meus: Sapigueu que segueixo amb il·lusió, afecte i interès cada noticia que m'arriba de Balsareny i de vosaltres en especial.

Des del primer intent de digitalitzar el Sarment, cada cert temps busco en las pàgines d'internet la vostra presència. Ara que surt mensualment, encara més. M’agrada reconèixer les vostres paraules, les vostres intencions i em fabrico somnis de la vostra vida i del poble.

Sempre llegeixo, abans que res, els crèdits i m’omple de joia veure els vostres noms: Ramon, Joan, Isidre, Alfred, Jordi, Pere Juncadella, Conxita, Esteve, mossèn Joan... I a més, encara una joia més gran, veure i intuir els noms dels vostres fills en la mateixa tasca.

Fa trenta anys que vaig deixar el poble i encara somio amb els seus carrers, les seves festes, el Rebost, els Reis, Carnestoltes, Sant Marc, els Festivals d'Estiu… Somio a vegades que en aixecar-me del llit, sortiré al carrer i baixaré cap al Col·legi Guillem de Balsareny.

Sempre penso, cada dia, que aviat podré anar-hi, però sempre surt qualsevol cosa que ho impedeix. Ara, amb les meves circumstàncies, encara ho veig pitjor i més lluny. Però no dubteu que Balsareny i vosaltres esteu molt dintre del meu cor.

Petonets per a tothom, sobretot per a les dones. I especialment una salutació molt forta per al Pere Juncadella, per tot allò que em va aportar de coneixement de Catalunya i del Sarment i les nostres “pallisses” de cine i política. Petonets molts forts per a tota la colla.

Rebeu una abraçada molt forta i amb molt afecte.

Alfons Robles


Nota de la redacció:

Segurament que a Balsareny molta gent recorda l’Alfons Robles. La redacció del Sarment i la junta del CCB ben cert que sí. Oriünd de Topares (Almeria), va venir a fer de mestre a Balsareny el setembre de 1979 i s’hi va estar fins a l’estiu del 1982. Durant el poc temps que va estar al poble, es va integrar de seguida, i molt activament, en la nostra vida cultural i social, que aquells anys de la Transició era plena de vitalitat i d’inquietuds, de joves com nosaltres i com ell, amb ganes de fer coses. Com es veu en el seu escrit, l’Alfons va col·laborar a fons amb les activitats del CCB (Festivals d’Estiu, Carnestoltes, Sarment, La Lluerna…) i amb altres mostres de cultura popular local, com el Rebost del Traginer o la Cavalcada dels Reis; a més de contribuir, des del claustre de professors, al disseny pioner del model d’escola pública catalana del Col·legi Guillem. Actualment viu al poble de Válor (la Alpujarra, Granada), on recentment ha perdut la seva esposa, la Rosario, per la qual cosa li fem palès el nostre condol.

CCB-Sarment

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.