dissabte, 14 de gener del 2012

Punta de brau

OPINIÓ

A voltes, els que diàriament llegim el diari ens sentim recompensats en comprovar l’ajut moral que et dóna quan, resseguint unes línies, aquestes se’t fan tan coincidents amb la manera de pensar que n’has de donar les gràcies.

Penso que la paraula retrògrad no se’m correspon. No, no ho sóc, al contrari. Sóc dels que penso que el món ha de tenir homes i dones que el facin progressar. Els temps passats teixeixen un fil caduc i gairebé tots sabem el que fem amb els productes que han caducat.

M’ha omplert de satisfacció l’article d’opinió, amb la qual coincideixo, de Martí Gironell a la seva columna del diari Avui, titulat ‘Són faves comptades’: “Des que han irromput a les nostres vides tots aquests sistemes que haurien de facilitar, agilitzar, democratitzar i, en definitiva, afavorir la comunicació, tinc la sensació que hi ha més problemes de comunicació i entesa que mai. Ens enviem i compartim informació a través d’un correu electrònic, d’una piulada o d’un missatge al Facebook i ens quedem tan amples. Si arriba, bé; i si no també. Reconec que són útils, però totes les masses piquen. Ni abolir aquestes eines ni fer-ne les úniques per comunicar-vos, no deu ser pas tan difícil trobar un terme mig”.

Gironell fa aquesta reflexió arran del fet que dues empreses multinacionals han arribat a la conclusió de prohibir als seus treballadors que rebin correus electrònics, ja que consideren que afecta la productivitat. Han constatat que el 90% dels correus que s’envien són una pèrdua de temps per als treballadors. Sembla que un contacte personal o bé via telèfon ha de ser més eficient.

Aquestes festes de Nadal i Reis m’ha omplert de satisfacció rebre —i naturalment jo hi vaig correspondre— els bons desitjos i felicitacions manuscrits a través de l’enviament postal. La columna escrita per Gironell, respectant tota altra opinió, a mi em va com anell al dit.

Josep Gudayol i Puig, gener 2012

1 comentari:

  1. Josep, tens tota la raó, tot el que no sigui una carta manoescrita o en el seu lloc un telèfon la resta no em serveix. És fred com el gel.
    josep estruel. gener 2012

    ResponElimina

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.